Buah zuriat

Buah Zuriat juga dikenali sebagai Buah Hawa atau Buah Adam merupakan buah yang sangat popular di kalangan jemaah haji dan umrah. Di negara Arab, buah ini dikenali sebagai Doum. Di negri arab, buah ini dijual sebagai sediaan herba untuk mengatasi masalah kesuburan di kalangan lelaki dan wanita. Ianya dibelah dua kemudian direbus dan diminum air rebusan tersebut setiap hari. Ada petua yang hanya merebus kulit dan ada juga yang merebus biji dan ada yang merebus kulit dan biji sekaligus. Sudah ramai yang berjaya hamil dengan meminum air rebusan Buah Zuriat. Sila klik Buah Zuriat untuk tahu cara menggunakannya.


Doa Nabi Zakaria

Doa Nabi Zakaria

22 Jan 2015

Kapsul Minyak Zaitun - Extra Virgin Olive Oil

 (100% Extra Virgin Olive Oil)








  sila watssap pn.fatemah abdullah

0132737078 


ITEM DESCRIPTION
Kesihatan Nikmat Kebahagiaan. "Setiap penyakit ada ubatnya, apabila ubat tepat mengenai penyakit, maka akan wujud kesembuhan dengan izin Allah s.w.t." (H.r Muslim) "Sesungguhnya Allah s.w.t. ketika menciptakan penyakit, pasti menciptakan ubat, maka hendaklah kamu berubat!" (HR Ahmad)

Di dalam Al Quran terdapat beberapa ayat yang menyebut mengenai pohon zaitun yang penuh barakah dan tentu sekali banyak keistimewaan dan kebaikan yang terdapat pada buah zaitun kepada kehidupan manusia : 
Surah At-Tin ayat 1: “Demi (buah) tin dan (buah) zaitun dan Gunung Tursina.”; Surah Al-Mukminun ayat 20 : “Dan pohon kayu keluar daripada Tursina (pohon zaitun) yang menghasilkan minyak…” ; Surah An-Nur: ayat 35 : “…pohon yang banyak berkatnya, (iaitu) pohon zaitun yang tumbuh….” 
 Quote:
HADITH:-

1. "MAKAN MINYAK ZAITUN DAN URUTLAH DENGANNYA KE SELURUH BADAN KERANA IA ADALAH DARI POHON YANG SUCI", diriwayatkan oleh hazrat Sayyed Al-Ansari.

2. "ADA MINYAK ZAITUN, MAKANLAH, URUT SELURUH BADAN KERANA IA BERKESAN UNTUK BUASIR", diriwayatkan oleh hazrat Al-Qama bin Amir.
3. 23:20 - Dan (Kami tumbuhkan) pohon(zaitun) yang tumbuh dari Gunung Sinai, yang menghasilkan minyak, dan BAHAN PEMBANGKIT SELERA bagi orang-orang yang makan
Antara khasiat minyak zaitun:
  • Mengurangkan pengambilan lemak dalam diet harian
  • Menghindari penyakit kardiovaskular dan arteriosclerosis
  • Mengelakkan pembentukan batu hempedu (gallstone)
  • Membantu penghadaman dan mengurangkan ulser perut
  • Antioksidan dan antikanser
  • Membantu keseimbangan metablisme tubuh, pertumbuhan tulang dan tubuh yang baik (khasnya bagi kanak-kanak)
  • Membekal vitamin E yang tinggi
  • Kecantikan (kulit dan rambut)
  • Kestabilan asid lemak
  • Membekal pelbagai vitamin untuk antipenuaan
  • Berkesan untuk bisul, ruam lampin, dan gatal-gatal

Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya: Puan Fatemah Abdullah Tel: 013-2737078 Emel: buahzuriat@yahoo.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen anda: