Buah zuriat

Buah Zuriat juga dikenali sebagai Buah Hawa atau Buah Adam merupakan buah yang sangat popular di kalangan jemaah haji dan umrah. Di negara Arab, buah ini dikenali sebagai Doum. Di negri arab, buah ini dijual sebagai sediaan herba untuk mengatasi masalah kesuburan di kalangan lelaki dan wanita. Ianya dibelah dua kemudian direbus dan diminum air rebusan tersebut setiap hari. Ada petua yang hanya merebus kulit dan ada juga yang merebus biji dan ada yang merebus kulit dan biji sekaligus. Sudah ramai yang berjaya hamil dengan meminum air rebusan Buah Zuriat. Sila klik Buah Zuriat untuk tahu cara menggunakannya.


Doa Nabi Zakaria

Doa Nabi Zakaria

24 Jan 2015

MINYAK ALHABBATUSAWDA ASLI 100%

Al-Habbatus Sauda'

KHASIAT MINYAK AL-HABBATUSAWDA:
100% Minyak Habbatus Sauda
Mencantikkan kulit
Memperbaiki sistem kekebalan tubuh

Arahan:
Minum 5 titisan pagi & petang
dalam minuman jus maupun minuman panas

HABBATUS SAUDA’
(BIJIRIN HITAM)
(BLACK SEED)
Habbatul barakah ~ The seed of blessing
Hadith Sahih berkenaan Habbatus Sauda
Diriwayatkan dari Aisyah ra, beliau mendengar Rasulullah saw bersabda:
“Sesungguhnya Al-Habbatus Sauda’ boleh menyembuh segala penyakit kecuali Al-Sam”. Aku bertanya. “Apakah Al-Sam itu? Baginda menjawab, “Al-Sam itu ialah maut” Riwayat Imam Bukhari.

Daripada Buraidah katanya, Rasulullah s.a.w bersabda:
“Pada Habbatus Sauda’ terdapat ubat segala penyakit kecuali mati”.
Riwayat Abu Nu’aim dalam kitab Al-Tibb dalam himpunan hadith-hadith sahih no. 1819.

Daripada Abu Hurairah, beliau pernah mendengar Rasulullah saw bersabda:
“Pada Habbatus Sauda’ terdapat ubat bagi segala jenis penyakit kecuali Al-Sam yakni maut”.
Riwayat Bukhari (10:118-119) ; Muslim (7:25) ; Ibnu Majah (2:342) ; Tarmizi (2:3 pada edisi BulaQ) ; dan Ahmad (2:241) menerusi riwayat Sufyan bin ‘Uyainah daripada Al-Zuhri dan Abu Salamah.

Al-Habbatus Sauda' secara tradisional telah 
digunakan untuk mengatasi banyak jenis penyakit seperti :

menghasilkan kulit muka yang cerah, menghilangkan jerawat, keguguran rambut, membantu merawat batuk yang kronik, asma, kencing manis, tekanan darah tinggi, mengurangkan kolestrol, merawat batu karang, masalah sukar untuk tidur, sakit sakit otot dan sendi, masalah perut, rasa loya, muntah, sakit senggugut, haid, menambah susu badan, pengaliran air liur, merangsang tenaga  batin, membantu pemulihan kepenatan, sakit gigi, alahan dan gatal-gatal, cacing, buasir, gout, sakit jantung dan darah gemuruh, resdung, selsema, masalah kemandulan, gastrik, buah pinggang, dan lain-lain.

ada harga khas untuk pemborong 
dari 12 botol ke atas 



Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya: Puan Fatemah Abdullah
Tel: 013-2737078 Emel: buahzuriat@yahoo.com

3 ulasan:

  1. assalamu alaikum....
    saya nk kunsi pengalaman saya bersama minyak al-habbatusawda sinai...
    saya ibu pada 6 orang anak, semasa saya mengandung 7bulan ke anak yang 6 saya mengalami buasir yang amat teruk sampai doktor suruh saya buat pembedahan segra untuk ikat buasir itu dengan harga rm-4.500 ringit... saya takut nk buat pembedahan tersebut apa lagi saya hamil 7 bulan...dan
    bila anak sedara saya menawarkan minyak al-habbatuswada sinai, saya rasa teringin nk cuba,,, dan bila saya cuba sapu buasir dengan minyak itu ada juga ada rasa pedih sikit tapi memang al-hamdulillah memang benar apa yang saya kata ni buasir saya kecut hanya dngan sekali sapu je,,,tapi saya kena sapu hari2 sampai saya betul2 sembuh jadi sekarang al-hamdulillah sakit pun dh tk ada lgi dn buasir dh kecut.

    BalasPadam
  2. w.salam puan...
    teruskan cuba dan mencuba lgi minyak al-habbatusawda sinai ini memang mukjizat,untuk buasir memang al-habbatusawda sinai itu sangat bagus minum bersama minuman yang suam mahupun sapu..... benarlah lah sabdaan rasulullah(s.a.w) al-habbatusawda itu penawar bagi segala penyakit inshallah.

    BalasPadam
  3. Salam Puan. Mcm mana nak beli n brape harga.

    BalasPadam

Komen anda: